Skip to content

Het ultieme klantgevoel

Heb je dat weleens, dat je je echt helemaal in de watten gelegd voelt door iemand? En dan niet je partner, maar iemand die jou een dienst levert; een restaurant, hotel of winkel bijvoorbeeld. Wat een fantastisch gevoel. Wanneer ik dat meemaak, laat ik dat graag weten aan degene die dit voor mij doet. En ik deel het ter inspiratie ook graag met u.

Een tijdje geleden had ik twee afspraken in het oogziekenhuis. Er zat enige tijd tussen de afspraken en ik meldde mij dus veel te vroeg bij de tweede. Een vriendelijke medewerkster aan de balie vertelde mij dat de mensen met wie ik deze afspraak had er nog niet waren. En dat ze helaas pas zouden beginnen op de afgesproken tijd. Het speet haar bijzonder en ze kon er echt niets aan doen; anders had ze het zeker gedaan. Als ik me op tijd weer meldde, probeerde ze te regelen dat ik als eerste aan de beurt was. “Gaat u tussentijds even naar de overkant. Daar is een leuk tentje met heerlijk zelfgemaakt gebak”, stelde ze voor.

Zo gezegd, zo gedaan, ik nam daar een bakkie thee met een lekkere koek erbij. Rustig wachtend onder het motto ‘de tijd glijdt wel voorbij’. Opeens kwam de medewerkster van het oogziekenhuis binnen: “Mijnheer”, zei ze, “ze zijn er al wat eerder! Als u zo komt, dan kunnen ze u gelijk helpen.” Het was ruim één uur voor mijn afspraak. Ik bedankte haar hartelijk en ze holde weer terug. Ik dronk, toch iets sneller dan gepland, de thee op en ging naar de overkant. Daar werd ik perfect geholpen.

Met een fantastisch gevoel en ruim voor de geplande tijd verliet ik het pand, de medewerkster nogmaals hartelijk dankend. Aan haar gezicht te zien, had ook zij er een prima gevoel over. Door deze vriendelijkheid en service, is voor mij de gunfactor van het oogziekenhuis gestegen. Bevlogen en betrokken medewerkers die nét even iets extra’s doen: een betere pr is er niet.

Juni 2015, Guido de Ruiter